20.5.12

91

Lubię kruche rzeczy. Są przeciwwagą dla wszystkich tych "solidnych", które chcą być podwaliną dla ludzkiego życia, kamieniem węgielnym nie dającym się ruszyć z podstaw ziemi. (Swoją drogą, skąd się bierze ten nieposkromiony pęd człowieka do szukania trwałości w nietrwałym świecie?). Kruchość nie mami złudzeniem, że trwać będzie do końca, choćby własnego świata. Można się z nią w pełni utożsamić. Dzięki temu można nieść w sobie zalążek wolności, który pozwala także niszczyć. Skoro nic nie jest trwałe... Wolność niszczenia jest wyzwalająca.

6 komentarzy:

  1. Nigdy nie rzuciłem butelką czy szklanką o scianę czy podłogę... czy czuję się zniewolony, niewyzwolony???... wg Twojego rozumowania tak...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie bierz każdego mojego słowa zbyt dosłownie. To ciąg pewnego skojarzenia.
      A to, że nie rzucałeś butelką o ścianę... Może nie było Ci to potrzebne. Może masz bardzo łagodną naturę, dla której dźwięk tłuczonego szkła i związane z nią emocje, to prawdziwa męka.

      Usuń
  2. Wielka jest moc ukryta w małych przedmiotach. Cudownie opisał to Herbert

    http://www.poema.art.pl/site/itm_85806_elegia_na_odejscie_piora_atramentu_lampy.html

    i aż chciałoby się za nim powtórzyć: "nigdy nie wierzyłem w was - czterej jeźdźcy apokalipsy Hunowie postępu cwałujący przez ziemskie i niebieskie stepy niszcząc po drodze wszystko co godne szacunku dawne i bezbronne"

    zamiast niszczyć lepiej ocalać te najmniejsze rzeczy, w których jest pamięć o czasach minionych - pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, ja nie miałam na myśli niszczenia tego, co cenne. To i dla mnie świętość.
      Może faktycznie źle dobrałam słowa. Czasami tak mam. To z niedoskonałości... ;)

      Usuń
  3. Wolność w szczególe.Być może właściwe pojęcie wolności w ogóle.

    Irracjonalne pragnienie wieczności symbolicznie chyba nie wiele jest warte.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze pochwyciłeś.:)
      Wolność szczegółu, realnie odczuta, wyzwalająca z ograniczeń namacalnej rzeczywistości, których życie nam nie skąpi.

      Usuń