30.8.12

149

- Co ci jest?
- Właściwie nic.
- Przecież widzę... Coś się stało? Ktoś ci nadepnął na odcisk? Nie wyspałaś się?
- Nie mam pojęcia, może nic, może wszystko na raz.
- To dlaczego czuję, jakbym w czymś zawinił?

Czy zawsze musi chodzić o kogoś innego? Czy choć raz nie może chodzić o mnie, po prostu o kawałek mnie, który chce dostrzec, co jest nim, a co na pewno nie?
Coraz trudniej mi iść do przodu, coraz niewygodniej o tym mówić. To jest to nic, które jest. Chciałabym zaszyć się gdzieś na trochę. Pobyć samej i przyjrzeć się swoim myślom w spokoju.

5 komentarzy:

  1. Skoro jesteśmy przy dialogach... skojarzył mi się inny dialog, ale z filmu "Po tamtej stronie chmur" Michelangelo Antonioni (swoją drogą piękny film).

    - Przeczytałam dziwną rzecz|w mojej gazecie. I chciałam porozmawiać z kimś na ten temat.
    - I wybrałaś mnie?
    - Nie jesteś Francuzem, prawda?
    - Nie, jestem z Nowego Jorku, ale mieszkam tutaj. Skąd ty jesteś?
    - Jestem Włoszką. Więc mogę?
    - Proszę bardzo, zamieniam się w słuch.
    - W Meksyku kilku naukowców wynajęło tragarzy, żeby ich zabrać...do miasta Inków. Wysoko w górach. W pewnej chwili tragarze zatrzymali się. I odmówili pójścia dalej. Naukowcy wpadli w gniew i próbowali skłonić ich do podjęcia marszu. Nie mogli zrozumieć tak długiej przerwy. Po kilku godzinach...tragarze wyruszyli w podróż. Na koniec ich przywódca zdecydował się wyjaśnić.
    - Co się stało?
    - Widzę, że jesteś zainteresowany.
    - Teraz, bardzo.
    - Przywódca powiedział...że szli za szybko i zostawili dusze za sobą.
    - Ich dusze?
    - To wspaniałe! To tak jak my. Biegamy w pośpiechu dookoła...i tracimy nasze dusze. Powinniśmy na nie zaczekać.
    - Aby co zrobić?
    - Wszystko, co wygląda na bezsensowne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marku. Dziękuję. :)
      Trafność i dyskrecja. Czy trzeba czegoś więcej od przyjaznej duszy?

      Usuń
    2. O to chodzi, o to chodzi...

      Usuń
  2. Ja mam odwrotnie.Mam za dużo ciszy i spokoju i chciałbym z niej już wyść.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cisza i spokój. Dla jednych błogosławieństwo, dla innych przekleństwo...

      Usuń